Regulamin sklepu internetowego
§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Projekt Pokolenia, zwany dalej „Sprzedawcą” dostępny pod adresem internetowym www.projektpokolenia.pl, prowadzony jest przez firmę Projekt Pokolenia Piotr Szczepkowski.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Klientów korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem sklepu.
- Sprzedawca i Klient są zobowiązani do przestrzegania zasad regulaminu. Klient zgadza się na warunki regulaminu podczas składania zamówienia na stronie www.projektpokolenia.pl.
§ 2 Definicje
Sprzedawca – firma Projekt Pokolenia Piotr Szczepkowski, NIP 7743040383, REGON 527209798, adres www.projektpokolenia.pl, e-mail: biuro@projektpokolenia.pl; telefon 514 242 777.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.projektpokolenia.pl.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów ze Sprzedawcą.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w sklepie umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności liczby produktów oraz sposobu wysyłki.
Produkt – dostępna w sklepie rzecz będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
Kontakt ze sklepem jest możliwy za pomocą:
a) poczty elektronicznej: biuro@projektpokolenia.pl.
b) pod numerem telefonu 514242777.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze sklepu, w tym przeglądania asortymentu sklepu oraz składania zamówień na produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową np. Chrome, Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari itd. w odpowiedniej wersji lub najnowszych,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§ 5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu sklepu nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w asortymencie sklepu możliwe jest poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.
- Ceny podane w sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT), jednak nie obejmują kosztów dostawy.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach sklepu w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.
- Gdy charakter przedmiotu umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w sklepie w opisie produktu.
§ 6 Zasady składania zamówień w sklepie
Aby złożyć zamówienie w sklepie, należy:
- wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
- wypełnić formularz zamówienia. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres do wysyłki, numer telefonu (w przypadku wyboru sposobu przesyłki wymagającego podania numeru telefonu), adresu e-mail. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych zamieszczono w polityce prywatności: www.projektpokolenia.pl/polityka-prywatnosci/.
- określić sposób wysyłki spośród podanych w formularzu w zależności od liczby produktów i preferencji,
- zaakceptować regulamin, a następnie kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
§ 7 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy w zależności od zamówionego produktu:
1.2. list polecony (opcja dotyczy wyłącznie wysyłki kartek okolicznościowych),
1.3.przesyłka pocztowa,
1.4. przesyłka kurierska,
1.5. paczkomat,
1.6. po indywidualnych ustaleniach z Klientem możliwy jest odbiór osobisty zamówionych produktów w miejscu i terminie ustalonym przez obie strony. - Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
– Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
– płatności elektroniczne na konto Sprzedawcy. - Darmowa dostawa dotyczy zamówienia powyżej 300 zł, liczonego sprzed zastosowania kuponów i rabatów. Aby otrzymać darmową dostawę, należy na liście sposobów dostawy zaznaczyć punkt “Darmowa dostawa”. Wyświetla się ona wyłącznie w sytuacji, gdy wartość zamówienia jest równa lub większa niż 300 zł
2. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach sklepu.
§ 8 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia w sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu zamówienia i opłaceniu go sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży.
- Czas realizacji zamówienia liczy się od momentu uzyskania potwierdzenia płatności.
- Zamówienie jest ważne przez 5 dni od chwili złożenia zamówienia. W przypadku nieopłacenia zamówienia w ciągu 5 dni kalendarzowych lub uniemożliwionego kontaktu Sprzedawcy z Klientem zamówienie zostanie anulowane.
- Dostawa produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski, jednak w razie potrzeby wysyłki za granicę możliwe są indywidualne ustalenia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt pod adresem biuro@projektpokolenia.pl.
- Dostawa produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia.
- Odbiór osobisty produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w § 10 ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku umowy, która obejmuje wiele produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w § 10 ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Klient może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być złożone za pomocą formularza stanowiącego załącznik do regulaminu (zamieszczono je poniżej zapisów regulaminowych) przesłanego na adres elektroniczny biuro@projektpokolenia.pl. Wypełnienie formularza nie jest obowiązkowe, jednak stanowi gwarancję właściwego zrozumienia przez sprzedawcę woli Klienta. Oświadczenie o jednoznacznej treści można również przesłać na adres e-mail biuro@projektpokolenia.pl.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- w przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest niezwłocznie – nie później niż w ciągu 14 dni – zwrócić zakupiony produkt w stanie niezniszczonym i nieuszkodzonym, chyba że było to niezbędne do zbadania charakteru, cech lub funkcjonalności produktu na adres Projekt Pokolenia, ul. Batalionu “Parasol” 62, 09-410 Płock. Termin zostanie zachowany, jeśli Klient odeśle produkt przed upływem terminu 14 dni.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu z powrotem.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu, także koszty zwrotu produktu, jeśli ze względu na swój charakter produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu produktu, będzie się znajdować w opisie produktu w sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b) o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 10 Reklamacja i gwarancja
- Umową sprzedaży objęte są nowe produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Projekt Pokolenia, ul. Batalionu “Parasol” 62, 09-410 Płock.
§ 11 Dane osobowe w sklepie internetowym
Wszelkie kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych reguluje polityka prywatności, z którą można zapoznać się tutaj: projektpokolenia.pl/polityka-prywatnosci/
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O treści zmian w regulaminie Sprzedawca poinformuje na stronie głównej serwisu internetowego przez co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
e-mail: biuro@projektpokolenia.pl
Odstąpienie od umowy sprzedaży (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku zamiaru odstąpienia od umowy)
Informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów:
………………………………….(proszę wpisać zwracane towary lub numer zamówienia)
Data zawarcia umowy
……………………………..
Data odbioru towaru
………………………………
Imię i nazwisko Klienta
……………………………….
Adres Klienta
……………………………………
Data i Podpis Klienta
……………………………………..
(podpis jest wymagany tylko, gdy formularz jest przesyłany w wersji papierowej)